Iklan

$value) { if (strpos($param, 'color_') === 0) { google_append_color($google_ad_url, $param); } else if (strpos($param, 'url') === 0) { $google_scheme = ($GLOBALS['google']['https'] == 'on') ? 'https://' : 'http://'; google_append_url($google_ad_url, $param, $google_scheme . $GLOBALS['google'][$param]); } else { google_append_globals($google_ad_url, $param); } } return $google_ad_url; } $google_ad_handle = @fopen(google_get_ad_url(), 'r'); if ($google_ad_handle) { while (!feof($google_ad_handle)) { echo fread($google_ad_handle, 8192); } fclose($google_ad_handle); } ?>

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Selasa, 26 November 2013

Iklan yang tepat pada lokasi perniagaan

Post kali ini menjurus kepada iklan dalam perniagaan mobile cafe caravan. Iklan pemasaran adalah sangat penting dalam sesuatu perniagaan. Maju atau gagal sesuatu perniagaan adalah bergantung pada stategi pengiklanan. ADAKAH ANDA SETUJU TANPA IKLAN PERNIAGAAN ANDA MAJU? Semakin banyak strategi iklan semakin besar peluang keuntungan akan diperolehi. Ya ramai orang kos iklan sangat mahal yang memerlukan kos yang tinggi. Contoh melalui surat khabar, tv, radio dan flayer kebanyakan kos sangat tinggi kerana setiap bulan pasti keluar modal untuk iklan.

OK, kenapa dan mengapa kebanyakan para usahawan bertukar kepada perniagaan mobile atau online. Ya kerana banyak kos-kos yang terselingdung dapat dikurangkan antaranya jimatkan kos sewa premis, jimatkan bil elektrik, kos pekerja dan macam perkara lagi yang dapat dijimatkan.



Dengan mobile cafe sebagai contoh ini keseluruhan harga adalah RM85,000 termasuk striker iklan dan peralatan dalaman. Nampak mahal bukan? sekali imbas nampak mahal tetapi banyak penjimatan yang memiliki perniagaan ini. Lagipun kita bayar bukan terus tunai bayaran pun bulanan macam sewa kedai.

1. Tiada sewa premis yang perlu dibayar kepada pemilik premis kerana anda sewa lori ini penghujung ia akan menjadi hak milik anda sendiri.
2. Bil api dan air tak perlu dipeningkan kerana ia ditukar kepada pembelian minyak petrol. Jimat petrol juga kerana nak pergi balik premis kedai pun perlu beli minyak juga.
3. Kos tenaga pekerja tidak ramai maka masalah kekurangan tenaga pekerja dapat diatasi.

Skop perniagaan

1. Hanya perlu mencari kawasan tumpuan ramai untuk berniaga. Contoh Dataran pusat bandar, sekolah, kilang-kilang, karnival dan macam-macam kawasan boleh dijajahi. Kalau buka premis kedai bagaimana tunggu orang datang premis sahaja la.
2. Boleh pindah-pindah kawasan berniaga, sebagai manusia anda pasti bosan duduk dalam kawasan yang sama. BETUL TAK? JANGAN NAK TIPULAH...

Iklan pemasaran.

1. Buka premis kedai pasti yang pertama sekali buat flayer sebagai salam pengenalan perniagaan. Bulan seterusnya nak iklankan lagi. KOS! KOS! KOS! iklan lagi. Gunakan lori secara automatiknya iklan anda berjalan, selagi lori anda bergerek selagi itu iklan anda berjalan.
2. Anda hanya perlu letak no HP, email dan facebook pada badan lori untuk iklan. Yang selebihnya lori berikan kita iklan perniagaan kita dikawasan anda.

untuk pertanyaan proses memliki mobile cafe sila hubungi saya di talian 013-730 9596 atau 012-5433 499 sms, whatsapp dan wechat adalah lebih mudah.

0 comments:

Catat Ulasan